ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРОХІМПРОДУКТ»
_________________
(дата офіційного опублікування в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, не зазначається суб’єктом
_________________
(реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності (автоматично генерується програмними засобами ведення Єдиного реєстру з оцінки впливу на довкілля, для паперової версії зазначається суб’єктом господарювання)
ПОВІДОМЛЕННЯ про плановану діяльність, яка підлягає оцінці впливу на довкілля
ТОВАРИСТВО З ОБМЕЖЕНОЮ ВІДПОВІДАЛЬНІСТЮ «АГРОХІМПРОДУКТ» (ТОВ «АГРОХІМПРОДУКТ») код ЄДРПОУ 39106195
(повне найменування юридичної особи, код згідно з ЄДРПОУ або прізвище, ім’я та по батькові
фізичної особи — підприємця, ідентифікаційний код або серія та номер паспорта (для фізичних осіб, які через свої релігійні переконання відмовляються від прийняття реєстраційного номера облікової картки платника податків та офіційно повідомили про це відповідному контролюючому органу і мають відмітку у паспорті)
інформує про намір провадити плановану діяльність та оцінку її впливу на довкілля.
1. Інформація про суб’єкта господарювання
Україна, 20731, Черкаська область, Черкаський район, Тернівська сільська громада,
с-ще Холоднянське, вул. Ржевська, буд. 9А Телефон: (050) 774-84-14, адреса електронної пошти: vitaliypoloviy@gmail.com
(місцезнаходження юридичної особи або місце провадження діяльності фізичної
особи - підприємця (поштовий індекс, адреса), контактний номер телефону)
2. Планована діяльність, її характеристика, технічні альтернативи.
Планована діяльність, її характеристики Планована діяльність ТОВ «АГРОХІМПРОДУКТ» передбачає переобладнання з заміною одиниць та вузлів технологічного обладнання частини відкритого складу рідких мінеральних добрив для зберігання дизпалива за адресою: вул. Незалежності, 5-Б, за межами с. Білозір’я, Білозірська територіальна громада, Черкаський район, Черкаська область. Для прийому, зберігання та видачі дизельного палива (ДП) споживачам передбачено переобладнання чотирьох існуючих резервуарів зі складу резервуарного парку рідких мінеральних добрив. Резервуари для зберігання ДП наземні вертикальні сталеві типу РВС-950 об’ємом по 950 м3 кожний. Автозливоналивний пункт призначений для зливу ДП в резервуари та наливу його в автоцистерни. Відпуск ДП з резервуарів відбувається зі стояку наливу в автомобільний транспорт. Для обліку кількості палива передбачається встановлення високонапірної паливнороздавальної колонки (ПРК). Насосна станція передбачена для перекачування ДП в резервуари, в якій встановлено два відцентрових насоси CG-1600 та дренажна система спорожнення трубопроводів із встановленням насоса CG-150. Доставка ДП на майданчик та відвантаження ДП споживачам здійснюється автотранспортом. Відкритий склад рідких мінеральних добрив (КАС-32) складається із шести резервуарів наземних вертикальних сталевих типу РВС-1000 об’ємом по 1000 м3 кожний. Подача КАС-32 на майданчик планованої діяльності здійснюється із сусіднього діючого виробничого майданчика залізницею у вагонах-цистернах, які потім через зливну естакаду перекачуються в резервуарний парк. Заповнення резервуарів виконуватиметься через зливний пристрій вагонів-цистерн за допомогою насосної станції. Наповнення автомобільних цистерн рідкими мінеральними добривами виконуватиметься за допомогою насосної станції та автоналивного пункту КАС, що також розташовані на сусідньому діючому виробничому майданчику. На об’єкті планованої діяльності розташовано п’ятнадцять резервуарів наземних горизонтальних об’ємом по 75 м3 кожний для технічної води. Технічна альтернатива 1 Передбачається переобладнання чотирьох існуючих резервуарів зі складу резервуарного парку рідких мінеральних добрив для зберігання ДП об’ємом по 950 м3 кожний та використання шести існуючих резервуарів для зберігання рідких мінеральних добрив по 1000 м3 кожний.
Технічна альтернатива 2. Зберігання рідких мінеральних добрив розглядалося в гнучких резервуарах, що виготовлені з високоміцного полімерного матеріалу. Резервуари стійкі до корозії, кліматичного впливу, впливу прямих сонячних променів, володіють високою абразивною міцністю. Недоліками таких резервуарів є невеликі об’єми, тому дане обладнання більш поширене на сільськогосподарських підприємствах, в якості допоміжного виробництва. Ще одним недоліком є більша площа встановлення, оскільки резервуари є горизонтальними. Так як технічна альтернатива 2 передбачає купівлю нових гнучких резервуарів для зберігання рідких мінеральних добрив (що є економічно недоцільним), а технічна альтернатива 1 – використання існуючих резервуарів, то технічна альтернатива 2 не розглядається та не приймається.
3. Місце провадження планованої діяльності
Територіальна альтернатива 1. Провадження планованої діяльності ТОВ «АГРОХІМПРОДУКТ» передбачається на земельній ділянці приватної власності для прийому, зберігання, видачі дизельного палива та рідких мінеральних добрив (КАС-32), що знаходиться за адресою: вул. Незалежності, 5-Б, за межами с. Білозір’я, Білозірська територіальна громада, Черкаський район, Черкаська область. Цільове призначення земельної ділянки – 11.02 Для розміщення та експлуатації основних, підсобних і допоміжних будівель та споруд підприємств переробної, машинобудівної та іншої промисловості. Площа земельної ділянки складає 0,6 га.
Територіальна альтернатива 2.
Територіальна альтернатива 2 розглядалася на земельній ділянці, що розташована на схід від існуючого виробничого майданчика. Але від цієї альтернативи відмовилися у зв’язку із близьким розташуванням до сільськогосподарського підприємства (елеватору), що ускладнює обладнання під’їзних шляхів та прокладання комунікацій.
Територіальна альтернатива 1 є оптимальною для розміщення об’єкта планованої діяльності. Територіальна альтернатива 2 не приймається та не розглядається.
4. Соціально-економічний вплив планованої діяльності
Реалізація планованої діяльності задовольнить потребу у прийомі, зберіганні та видачі ДП для військових потреб та рідких мінеральних добрив для сільськогосподарських потреб, сприятиме розвитку сільського господарства даного регіону та забезпечення його мінеральними добривами, сприятиме покращенню соціально-економічного стану району планованої діяльності та поповнить місцевий бюджет податками.
5. Загальні технічні характеристики, у тому числі параметри планованої діяльності (потужність, довжина, площа, обсяг виробництва тощо) Передбачається переобладнання чотирьох існуючих резервуарів зі складу резервуарного парку рідких мінеральних добрив для зберігання ДП об’ємом по 950 м3 кожний та використання шести існуючих резервуарів для зберігання рідких мінеральних добрив по 1000 м3 кожний.
Загальна місткість резервуарів для зберігання ДП становить 3800 м3, річна реалізація – 7600 м3/рік. Загальна місткість резервуарів для зберігання рідких мінеральних добрив складає 6000 т, річна реалізація – 12000 т/рік. Площа земельної ділянки складає 0,6 га. Режим роботи складу: цілодобовий, цілорічний.
6. Екологічні та інші обмеження планованої діяльності за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1
Екологічні, санітарно-епідеміологічні, протипожежні, містобудівні та інші обмеження планованої діяльності встановлюються згідно діючих державних екологічних нормативних документів, будівельних, санітарних і протипожежних норм: Законодавства України, включаючи Земельний та Водний кодекси України, Кодекс України «Про надра», Закон України «Про охорону навколишнього природного середовища», «Про охорону атмосферного повітря», «Про відходи», «Про забезпечення санітарного та епідемічного благополуччя населення», норми НАПБ А.01.001-2014. Не допускати перевищення гранично допустимих концентрацій хімічних і біологічних речовин в атмосферному повітрі населених місць, нормативів граничнодопустимих викидів забруднюючих речовин із стаціонарних джерел згідно з наказом Мінприроди від 27.06.2006р. № 309 та допустимих рівнів шуму відповідно до «Державних санітарних норм допустимих рівнів шуму в приміщеннях житлових та громадських будинків і на території житлової забудови», затверджених наказом МОЗ України від 22.02.2019 р. за № 463, дотримуватись нормативного розміру СЗЗ, яка згідно з додатками 6, 8 «Державних санітарних правил планування та забудови населених пунктів», затверджених наказом Міністерства охорони здоров’я України від 19.06.1996 р. №173, складає 100 м – для зберігання ДП та 600 м – для зберігання рідких мінеральних добрив IV типу (при одночасному максимальному зберіганні рідких мінеральних добрив об’ємом 6000 т).
Обмеженнями впливу на рослинний і тваринний світ є законодавчі вимоги щодо збереження біорізноманіття об’єктів рослинного і тваринного світу; недопустимість погіршення середовища існування, шляхів міграції та умов розмноження диких тварин; запобігання небажаним змінам природних рослинних угруповань та негативному впливу на них господарської діяльності.
Основні обмеження, пов’язані із здійсненням діяльності, стосуються наступних соціальних питань: здоров’я населення та його безпеки, стурбованості людей можливим негативним впливом на навколишнє середовище, впливу на зони відпочинку, використання земель.
щодо технічної альтернативи 2
- аналогічно до технічної альтернативи 1
щодо територіальної альтернативи 1 - містобудівні умови та обмеження; - розмір санітарно-захисної зони; - протипожежні розриви між будівлями та спорудами.
щодо територіальної альтернативи 2
- аналогічно до територіальної альтернативи 1
7. Необхідна еколого-інженерна підготовка і захист території за альтернативами:
щодо технічної альтернативи 1 Переобладнання складу має здійснюватися з урахуванням вимог техніки безпеки і виробничої санітарії.
Передбачено розробку і застосування заходів, направлених на запобігання аваріям, обмеження їх наслідків та захист людей і довкілля від їх впливу.
На майданчику резервуарного парку передбачено цементобетонне покриття. Заїзд на майданчик зберігається по існуючому положенню.
По периметру резервуарного парку передбачена замкнута огороджувальна бетонна стіна, розрахована на гідравлічний тиск рідини, що може розлитися. Передбачено приямок випадкових витоків, що запобігає попаданню рідини при аварійному розливі з ділянки парку на іншу територію.
Дощові і талі води відводяться з майданчика на проїзди з дорожнім покриттям, з подальшим відведенням їх на існуючі очисні споруди. Очищені стоки використовуються для поливу території.
Прокладка інженерних мереж – зовнішнього контуру заземлення та електрокабелів передбачена підземна. Технологічні трубопроводи прокладаються на низьких опорах.
Для благоустрою території передбачається засів газонів травою, влаштування тротуарів з щебеневим покриттям.
Протипожежні заходи передбачають наявність проїздів з твердим покриттям, що забезпечує можливість проїзду пожежних машин до всіх будівель та споруд.
У зв’язку з переобладнанням та заміною технологічного обладнання інженерно-геологічні вишукування не проводилися за відсутності потреби.
щодо технічної альтернативи 2
- аналогічні до технічної альтернативи 1
щодо територіальної альтернативи 1:
Ділянка для розміщення резервуарного парку погоджена з усіма зацікавленими організаціями та знаходиться у приватній власності.
щодо територіальної альтернативи 2:
- аналогічні до територіальної альтернативи 1
8. Сфера, джерела та види можливого впливу на довкілля:
щодо технічної альтернативи 1
Клімат та мікроклімат: Вплив не передбачається.
Повітряне середовище: Джерелами впливу на повітряне середовище є автозливоналивний пункт ДП, дихальні клапани резервуарів для зберігання ДП, високонапірна ПРК, вентиляційна труба об’єднаної дихальної системи резервуарів для зберігання КАС, автотранспорт (заїзд та виїзд з території складу). Викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря – вуглеводи граничні, сірководень, аміак, речовини у вигляді твердих суспендованих частинок, азоту діоксид, сірки діоксид, вуглецю оксид – у межах гранично-допустимих концентрацій.
Водне середовище: Санітарно-побутове обслуговування працівників здійснюється в існуючих гардеробах, душових та санвузлах. Побутові стоки відводяться у вигрібну яму з подальшим вивезенням стічних вод відповідно до договору. Скидання стічних вод у водні об’єкти не передбачається. Потенційних джерел забруднення підземних та поверхневих вод від планової діяльності не передбачається. Дощові і талі води відводяться з майданчика на проїзди з дорожнім покриттям, з подальшим відведенням їх на існуючі очисні споруди. Очищені стоки використовуються для поливу території.
Геологічне середовище: Вплив не передбачається. Ґрунти, земельні ресурси: Переобладнання технологічного обладнання здійснюється в існуючих межах майданчика. Потенційний вплив на земельні ресурси та ґрунти від переобладнаної системи не передбачається. Рослинний і тваринний світ та об’єкти природно-заповідного фонду: Вплив не передбачається.
Навколишнє соціальне середовище: Проектними рішеннями не передбачається створення робочих місць – обслуговування резервуарного парку буде здійснюватися існуючим штатом підприємства. В районі розташування об’єкта відсутня житлова забудова, будівлі та споруди громадського призначення, об’єкти соціального, культурного і побутового призначення. Негативний вплив на навколишнє соціальне середовище виключений.
Навколишнє техногенне середовище: Реалізація планованої діяльності не матиме негативного впливу на промислові, сільськогосподарські, житлово-цивільні об’єкти, наземні та підземні споруди, культурні ландшафти та інші елементи техногенного середовища. Вплив на довкілля, здоров’я та умови проживання населення – в межах доступних нормативних значень. Передбачені технологічні рішення, методи керування та застосовані заходи забезпечують дотримання норм діючого природоохоронного та санітарного законодавства.
щодо технічної альтернативи 2
- аналогічно до технічної альтернативи 1
щодо територіальної альтернативи 1
Планована діяльність здійснюється в межах власної земельної ділянки та не спричинить значного негативного впливу на довкілля та здоров’я населення.
щодо територіальної альтернативи 2
Територіальна альтернатива 1 є оптимальною для розміщення об’єкта планованої діяльності. Територіальна альтернатива 2 не приймається та не розглядається.
9. Належність планованої діяльності до першої чи другої категорії видів діяльності та об’єктів, які можуть мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля (зазначити відповідний пункт і частину статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля»)
Планована діяльність ТОВ «АГРОХІМПРОДУКТ» належить до другої категорії видів планованої діяльності та об’єктів, які можуть, мати значний вплив на довкілля та підлягають оцінці впливу на довкілля, а саме:
пункт 4, частини 3, статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» – поверхневе та підземне зберігання викопного палива чи продуктів їх переробки на площі 500 квадратних метрів і більше або об’ємом (для рідких і газоподібних) 15 кубічних метрів і більше;
пункт 7, частини 3, статті 3 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» – зберігання хімічних продуктів (базисні і витратні склади, сховища, бази).
10. Наявність підстав для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля (в тому числі наявність значного негативного транскордонного впливу на довкілля та перелік держав, довкілля яких може зазнати значного негативного транскордонного впливу (зачеплених держав)
Планована діяльність не спричиняє значного шкідливого транскордонного впливу та не впливає на території сусідніх держав. Підстави для здійснення оцінки транскордонного впливу на довкілля відсутні.
11. Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Планований обсяг досліджень та рівень деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з ОВД у відповідності із ст. 6 Закону України «Про оцінку впливу на довкілля» № 2059-VІІІ від 23 травня 2017 року.
Подання запитів щодо надання інформації про величини фонових концентрацій забруднювальних речовин та надання інформації про багаторічні кліматичні характеристики у місці здійснення планованої діяльності.
12. Процедура оцінки впливу на довкілля та можливості для участі в ній громадськості
Планована суб’єктом господарювання діяльність може мати значний вплив на довкілля і, отже, підлягає оцінці впливу на довкілля відповідно до Закону України «Про оцінку впливу на довкілля». Оцінка впливу на довкілля – це процедура, що передбачає:
підготовку суб’єктом господарювання звіту з оцінки впливу на довкілля;
проведення громадського обговорення планованої діяльності;
аналіз уповноваженим органом звіту з оцінки впливу на довкілля, будь-якої додаткової інформації, яку надає суб’єкт господарювання, а також інформації, отриманої від громадськості під час громадського обговорення, під час здійснення процедури оцінки транскордонного впливу, іншої інформації;
надання уповноваженим органом мотивованого висновку з оцінки впливу на довкілля, що враховує результати аналізу, передбаченого абзацом п’ятим цього пункту;
врахування висновку з оцінки впливу на довкілля у рішенні про провадження планованої діяльності, зазначеного у пункті 14 цього повідомлення.
У висновку з оцінки впливу на довкілля уповноважений орган, виходячи з оцінки впливу на довкілля планованої діяльності, визначає допустимість чи обґрунтовує недопустимість провадження планованої діяльності та визначає екологічні умови її провадження.
Забороняється розпочинати провадження планованої діяльності без оцінки впливу на довкілля та отримання рішення про провадження планованої діяльності.
Процедура оцінки впливу на довкілля передбачає право і можливості громадськості для участі у такій процедурі, зокрема на стадії обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, а також на стадії розгляду уповноваженим органом поданого суб’єктом господарювання звіту з ОВД.
На стадії громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля протягом щонайменше 25 робочих днів громадськості надається можливість надавати будь-які зауваження і пропозиції до звіту з оцінки впливу на довкілля та планованої діяльності, а також взяти участь у громадських слуханнях. Детальніше про процедуру громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля буде повідомлено в оголошенні про початок громадського обговорення.
Тимчасово, на період дії та в межах території карантину, встановленого Кабінетом Міністрів України з метою запобігання поширенню на території України гострої респіраторної хвороби (COVID-19), спричиненої коронавірусом SARS-CoV-2, до повного його скасування та протягом 30 днів з дня скасування карантину, громадські слухання не проводяться і не призначаються на дати, що припадають на цей період, про що зазначається в оголошенні про початок громадського обговорення звіту з оцінки впливу на довкілля.
13. Громадське обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля
Протягом 20 робочих днів з дня оприлюднення цього повідомлення на офіційному веб-сайті уповноваженого органу громадськість має право надати уповноваженому органу, зазначеному у пункті 15 цього повідомлення, зауваження і пропозиції до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля.
Надаючи такі зауваженні і пропозиції, вкажіть реєстраційний номер справи про оцінку впливу на довкілля планованої діяльності в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля (зазначений на першій сторінці цього повідомлення). Це значно спростить процес реєстрації та розгляду Ваших зауважень і пропозицій.
У разі отримання таких зауважень і пропозицій громадськості вони будуть розміщені в Єдиному реєстрі з оцінки впливу на довкілля та передані суб’єкту господарювання (протягом трьох робочих днів з дня їх отримання). Особи, що надають зауваження і пропозиції, своїм підписом засвідчують свою згоду на обробку їх персональних
даних. Суб’єкт господарювання під час підготовки звіту з оцінки впливу на довкілля зобов’язаний врахувати повністю, врахувати частково або обґрунтовано відхилити зауваження і пропозиції громадськості, надані у процесі громадського обговорення обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля. Детальна інформація про це включається до звіту з оцінки впливу на довкілля.
14. Рішення про провадження планованої діяльності
Рішенням про провадження даної планованої діяльності буде Дозвіл на викиди забруднюючих речовин в атмосферне повітря, що видається обласною державною адміністрацією відповідно до Закону України «Про охорону атмосферного повітря».
(вид рішення відповідно до частини першої статті 11, Закону України «Про оцінку впливу на довкілля», орган, до повноважень якого належить прийняття такого рішення)
15. Усі зауваження і пропозиції громадськості до планованої діяльності, обсягу досліджень та рівня деталізації інформації, що підлягає включенню до звіту з оцінки впливу на довкілля, необхідно надсилати до
Управління екології та природних ресурсів Черкаської обласної державної адміністрації. Поштова адреса: 18008, Черкаська обл., м. Черкаси, вул. Вернигори, 17; телефон: (0472) 63-36-55; e-mail: 38715482@ck.gov.ua
Контактна особа – Т.в.о. начальника Управління екології та природних ресурсів Черкаської ОДА Довга Людмила Володимирівна.
(найменування уповноваженого органу, поштова адреса, електронна адреса, номер телефону та контактна особа)
Примітка до повідомлення:
- Адреса вулиця Незалежності, 5-Б, за межами с. Білозір’я Білозірська територіальна громада, Черкаський район, Черкаська область, була присвоєна помилково. Фактичне розташування ТОВ «АГРОХІМПРОДУКТ» знаходиться по вулиці «3 кілометр автошляху Черкаси-Дубіївка». Рішення про зміну адреси об’єкта буде винесено на засідання виконавчого комітету 01.2023 року.